Your search results

Greturile matinale pot fi usurate dacă ai grija la alimentatie

July 20, 2019
| 0

Greturile matinale din timpul sarcinii reprezinta un simptom prin care trebuie sa treaca majoritatea femeilor care urmeaza sa aiba un copil. Acestea nu apar doar dimineata, ci de cele mai multe ori apar pe tot parcursul zilei, putand fi extrem de neplacute. De fapt, doar 1.8% dintre femeile insarcinate acuza stari de rau doar dimineata.

Desi neplacute, greturile si varsaturile protejeaza copiii de substantele nocive din alimente. Efectele benefice vin la pachet si cu niste efecte mai putin benefice, cum ar fi anxietatea, depresia, malnutritia sau deshidratarea.

Tocmai de aceea, este bine sa cauti solutii prin care poti usura starea de rau. Alimentatia este una dintre aceste solutii.

Ce trebuie sa mananci pentru a minimiza efectele greturilor?

In general, in primul trimestru de sarcina, femeile sunt supuse unor pofte de nestavilit. Unele mananca doar cartofi prajiti si pizza, in timp ce altele beau doar limonada. Nu este nimic gresit in a-ti da frau liber poftelor, insa trebuie sa stii ca exista o serie de mancaruri pe car trebuie sa le eviti si o serie de mancaruri pe care este bine sa le consumi.

Medicii dau urmatoarele sfaturi:

  • Evita alimentele care intensifica refluxul gastro-intestinal. De regula, acestea sunt bauturile acidulate, mancarurile picante si cele foarte grase.
  • Evita sa consumi alimente noaptea tarziu;
  • Nu manca guma de mestecat, deoarece poate si ea sa intensifice refluxul gastric;
  • Evita in totalitate consumul de alcool. Acesta nu este bun pentru copil si poate sa accentueze starea de rau;
  • Incearca sa identifici alimentele care agraveaza simptomele. De regula, simptomele foarte puternice sunt date de alimentatie. Incearca sa descoperi care sunt alimentele care duc la probleme si evita-le!
  • Evita sa stai nemancata! Foarte multe femei prefera sa stea nemancate, crezand ca in felul acesta dispar greturile. Din pacate, acest lucru nu este eficient, ba chiar poate sa faca mai mult rau. Incearca sa ai o alimentatie cat mai echilibrata;
  • Mananca alimente digestive! Biscuitii uscati, spre exemplu, pot diminua aciditatea gastrica.
  • Consuma cantitati cat mai mici de mancare, la intervale scurte de timp. Mesele foarte consistente nu te ajuta foarte mult, ba chiar iti pot face destul de mult rau;
  • Nu manca alimente cu miros puternic. Pestele si alte alimente cu miros intens iti pot face destul de mult rau, in conditiile in care simturile tale sunt mai ascutite in timpul sarcinii.
  • Nu consuma lichide in timpul mesei. In felul acesta eviti incarcarea stomacului.
  • Bea, insa, multe lichide. Este bine sa bei minim 2 litri de apa pe zi si sa consumi ceaiuri din plante, precum ghimbir sau musetel.

De asemenea, efecte excelente poti sa descoperi daca alegi sa consumi diverse suplimente nutritive. Ghimbirul sub forma de sirop sau vitamina B6 ar putea sa ii ofere corpului tau un confort foarte mare.

Nu toate suplimentele sunt bune, insa. Fierul si multivitaminele pot accentua starile de greata, motiv pentru care este bine sa le eviti.

Daca greturile sunt foarte puternice, consulta-ti obstreticianul care iti poate recomanda diverse preparate farmaceutice!

Trimite comentariu

Your email address will not be published.

Compara locatiile