Your search results

Săptămâna 26 de sarcină

February 4, 2019
| 0

Eşti deja în săptămâna 26 de sarcină. Probabilitatea să treci de la o stare la alta este mare. Ei, bine, nu ai motive de îngrijorare. Eşti însărcinată şi este normal să te confrunţi cu stări diferite – acum îţi doreşti ceva, mai târziu ţi se pare nepotrivit că ţi-a trecut prin minte ideea respectivă, însă este comun că graviduțele să se simtă aşa.

Cât de mare e bebeluşul tău 

Sarcina 26 saptamani

Porţi în pântec un făt ale cărei dimensiuni le poţi compara cu ale unui dovlecel(zuchini). Are o lungime de aproximativ 33-35,5 cm şi o greutate de 8-900 grame.

Ce se întâmplă în corpul tău

saptamana 26 de sarcina2

Uterul – în această săptămână uterul are dimensiuni mai mari decât ombilicul cu aproximativ 5 cm. De astfel, începând de acum va creşte cu câte un centimetru în fiecare săptămână (vezi toata evolutia in sarcina pe săptămâni). Tot acum apar şi contracţiile Braxton Hicks, ceea ce înseamnă că uterul se va întări la intervale de timp neregulate. Ai în vedere că dacă aceste contracţii se manifestă în mod regulat şi îţi provoacă dureri, trebuie să ajungi cât mai repede la medic.

Greutatea este mai mare – absolut firesc, nu este un motiv de panică, în tine se dezvoltă un bebeluş! Ai, probabil, cu până la 10 kg în plus, obisuieste-te cu acest aspect normal în sarcină. Pe lângă faptul că bebeluşul se dezvoltă până în momentul naşterii, cresc şi anexele –  placenta, cavitatea amniotică şi, bineînţeles, lichidul amniotic. Te vei confrunta şi cu retenţia de apă, motiv pentru care vei constata că numărul de kilograme fluctuează.

Cele mai comune simptome cu care te poţi confrunta în această săptămână includ:

  • degete de la mâini şi picioare umflate – nici acesta nu este un motiv de stres, chiar dacă îţi provoacă disconfort. Volumul sângelui din organism s-a mărit cu 25%, comparativ cu perioada de înainte de sarcină, iar umflarea degetelor este o consecinţă a acestui proces;
  • hipotensiune ortostatică – în momentul în care te ridici din poziţia culcat s-ar putea să te confrunţi şi cu această stare. Probabilitatea să ţi se întâmplă este mare. Prin urmare, atunci când te ridici din pat, nu te grăbi să şi coborî. Rămâi în poziţia şezut câteva secunde şi de-abia ulterior ridică-te încet;
  • hipertensiune – dacă ai simptome – edeme, dureri de cap, ai impresia că vezi pete negre – care anunţă că poţi avea tensiune mare, programează-te la medicul care îţi ţine sarcina sub observaţie. Tensiunea arterială mare trebuie să fie stabilizată;
  • dureri de spate, de coloană şi/sau sciatice – toate sunt o consecinţă a numărului de kilograme în plus;
  • secreţii ale sânilor –  scurgerile alb-gălbui sunt comune, concret, fiind vorba despre colostru care începe să apară;
  • insomnia – ei, bine, pe un fond în care îţi va fi dificil să te relaxezi – un context caracterizat de arsuri la stomac, spasme la picioare, nevoia de a merge des la baie şi o burtică mare – este posibil să apară insomnia.

Cum se dezvoltă bebeluşul tău 

saptamana 26 de sarcina

Ai văzut prin ce modificări treci tu şi ce stări poţi avea, însă nici bebeluşul nu rămâne în stadiul de săptămâna trecută. Punctând pe rând schimbările care au loc în dezvoltarea sa, nu le putem omite pe următoarele:

  • culoarea pielii sale trece de la roşu la roz – faptul că sub piele începe să se acumuleze grăsime, determina ca pielea sa să nu mai fie roşie şi transparentă;
  • începe să se formeze retina. De astfel, începând cu această săptămână se poate observa că atunci când spre abdomenul mamei se îndreaptă o sursă puternică de lumină, fătul va întoarce capul şi chiar va putea să deschidă ochii, ceea ce denotă că nervul optic funcţionează;
  • răspunsul la sunete este dezvoltat. Continuă să se dezvolte nervul auditiv, însă şi zonele din creier responsabile cu văzul şi auzul. De astfel, acum, fătului tău i s-a format aproape complet reţeaua de nervi care deserveşte urechile. Ce înseamnă acest lucru? E minunat să ştii că poţi să vorbeşti cu bebeluşul care se dezvoltă în tine şi te aude;
  • mişcările sale sunt în continuare active, având suficient loc să se mişte în lichidul amniotic, întizându-şi braţele şi picioarele. Cu toate acestea, poziţia ghemuit va fi încă preferată. Atunci când se mişcă foarte mult, îl poţi linişti vorbindu-i sau prin mângâieri uşoare pe burtică. Va reacţiona şi se va linişti;
  • plămânii continuă să se dezvolte. Prin faptul că va continua ca prin mişcările respiratorii să inhaleze, respectiv, să „expire” lichid amniotic, plămânii se vor dezvolta optim. Ceea ce face acum îl pregăteşte pentru mediul extern şi primele momente în care va respira, după naştere;
  • nu omitem nici faptul că, în cazul băieţeilor, testiculele încep să coboare în scrot.

Recomandări/Sfaturi

Deşi am putea să rezumăm, considerăm necesar să dezvoltăm un pic subiectul, mai ales în ceea ce priveşte mişcarea şi exerciţiile fizice pe care trebuie să le faci. În mod evident, cele mai importante aspecte pe care trebuie să le ai în vedere în această ultimă săptămână a trimestrului al doilea de sarcină ţin de modul de a te alimenta corect, de a te odihni eficient şi de a face mişcare cel puţin jumătate de oră pe zi.

Spuneam mai devreme că vom pune accent pe mişcare. De ce este atât de importantă? În primul rând pentru că îţi susţine flexibilitatea şi pentru că previne contracturile musculare. În această săptămână continua să faci exerciţii fizice care să te ajute eficient să obţii:

  • ameliorare a crampelor musculare sau chiar prevenirea acestora. Stai în faţa unui perete şi intide braţele către acesta, astfel încât să îl atingi şi să te sprijini de el.  Poziţionează piciorul stâng în faţa celui drept şi flexează, lăsându-te în jos, cu stângul îndoit din genunchi. În tot acest timp, ţii întins genunchiul drept întins şi călcâiul acestui picior la nivelul podelei. Rămâi aşa 30 de secunde, cu spatele drept şi şoldurile în faţă. Repeţi exerciţiul cu fiecare picior, de câte 10 ori. Ai reuşit? Te vei odihni cu mult mai bine!
  • întărirea membrelor şi abdomenului. Aşează-te în genunchi, te vei sprijini în palme. Ai în vedere că poziţia corectă presupune să ţii genunchii la nivelul bazinului, palmele în dreptul umerilor şi să tragi ombilicul către spate (similar cu modul în care atunci când îţi doreai să arăţi mai suplă şi trăgeai abdomenul spre spate). Ridică mâna stângă şi piciorul drept până la nivelul trunchiului. Rămâi în această pozitie 5 secunde, după care repeţi cu celălalt picior şi mâna dreaptă. 10 repetiţii pe zi îţi vor asigura o stare de bine!
  • postura optimă şi o doză sănătoasă de energie. Stai cu mâinile pe lângă corp, în picioare. Ridică braţele în faţă şi deasupra capului, în acest timp, inspiră cât de adânc poţi. Continuă exerciţiul, întorcând palmele în sus, timp în care inspiri. Îndoaie braţele din coate du-le prin mişcări lente în spate şi lateral. Ai repetat de 10 ori acest exerciţiu? Felicitări!

Alte sfaturi de care îţi recomandăm să ţii cont includ:

  • evita inclusiv fumatul pasiv. Ştii că dacă fumezi în sarcina riscurile la care te expui sunt uriaşe, atât pentru făt, cât şi pentru tine. Ai în vedere însă că şi fumatul pasiv îţi face rău. Substanţele nocive pe care le inhalezi de la fumul de ţigară pot ajunge în sângele tău;
  • continua să îţi îngrijeşti pielea. Utilizează produse fără parabeni care să contribuie eficient la elasticitatea pielii. Deşi riscul ca vergeturile să mai apară începând cu săptămâna 26 de sarcină, nu se exclude în totalitate;
  • fă activităţi optime care să combată insomnia. Concret, plimbă-te în aer liber, fă exerciţii fizice, băi calde şi, dacă ştii să înoţi, nu evită bazinul la care să practici acest sport.

Sfaturi pentru tată

Faptul că partenera ta simte că îi eşti alături este deosebit de important şi în această săptămână în care celde-al doilea trimestru de sarcină ajunge la final. Fă gesturi care să o asigure că în continuare găseşti că este atrăgătoare şi frumoasă. Nu ezita să îi arăţi cât de important este pentru tine că este mama copilului tău.

Urmăriți mai jos evoluția fătului între săptămânile de sarcină 26 si 30

Surse foto:
https://www.babycenter.com
https://unsplash.com
https://pixabay.com

Trimite comentariu

Your email address will not be published.

Compara locatiile